روشهای تبلیغات برای سایت و فروشگاههای اینترنتی (+ جدول مقایسه)
روشهای تبلیغات برای سایت و فروشگاههای اینترنتی (+ جدول مقایسه)
سایت و فروشگاه اینترنتی برای آنکه ترافیک بیشتری جذب کند، همواره نیاز به تبلیغات مستمر و دائمی دارد. همه ی روش های تبلیغات سایت و فروشگاه اینترنتی که بصورت موثر انجام می شود را برایتان شرح می دهیم.
تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی یکی از محبوبترین روشهای تبلیغات آنلاین است. در این روش، شما به ازای هر کلیک روی تبلیغ هزینه پرداخت میکنید. پلتفرم های مختلفی وجود دارد که این نوع تبلیغات را ارائه می دهند اما اکثر آنها یا به کشور ایران خدمات نمی دهند و یا ایران را تحریم کرده اند. معتبر ترین سایت های تبلیغات کلیکی عبارت است از:
گوگل ادز: نمایش تبلیغات شما در نتایج جستجوی گوگل
تبلیغات در شبکههای اجتماعی: مانند اینستاگرام و فیسبوک
تبلیغات پیامکی
به عنوان ادمین سایت و یا مدیر فروشگاه باید به دنبال روشی باشید که هزینه پایین و اثربخشی بالایی داشته باشد.
تبلیغات پیامکی از جمله این روش هاست. کاربرد هایی که یک پنل اس ام اس می تواند برای کسب و کار اینترنتی شما داشته باشد عبارت است از :
- ارسال پیامک کد تایید در هنگام ثبت نام
- ارسال پیامک تایید سفارش و تشکر از خرید
- ارسال پیامک برای تخفیفات و کمپین ها به همه مشتریان
- ارسال پیامک بصورت خبرنامه برای کاربران
- ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی به تفکیک سن، جنس، شغل و منطقه و استان
- مسابقه و نظرسنجی پیامکی
- ارسال کد تخفیف
- اعلام محصولات جدید
- و …
هزینه خرید پنل پیامکی و ارسال یک پیامک تکی یا گروهی بسیار پایین است، اما ارسال آن برای مشتریان تان می تواند به برندینگ فروشگاه، تبلیغات و ساخت یک ارتباط دوطرفه کمک کند.
بازاریابی محتوا
ارائه محتوای ارزشمند و مرتبط میتواند مشتریان بیشتری را به سمت سایت شما جذب کند. یک محتوای کاربردی تولید کنید و با استفاده از تکنیک های بازاریابی ، آن را به یک محتوایی که برای شما می فروشد تبدیل نمایید.
وبلاگنویسی: انتشار مقالات آموزشی و کاربردی
ویدئوهای آموزشی: تولید ویدئوهای مرتبط با محصولات شما
اینفوگرافیکها: ارائه اطلاعات در قالب تصاویر جذاب
بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO)
به حفظ جذب کاربر از گوگل و ساخت ماشین فروش خود باشید. با استفاده از تکنیک های سئو می توانید در کلمات کلیدی ای که مخاطبین هدفتان جست و جو می کنند رتبه بگیرید و به صفحه اول گوگل بیایید.
استفاده از کلمات کلیدی مرتبط.
تولید محتوای باکیفیت.
بهینهسازی سرعت سایت و تجربه کاربری.
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ همانند اس ام اس مارکتینگ (تبلیغات پیامکی) که در بالا معرفی کردیم یک روش ارزان است . اما ایمیل ها نرخ بازشوندگی بسیار کمتری نسیت به ارسال پیامک انبوه دارند. از جمله پیام هایی که می توانید در ایمیل خود بگنجانید عبارت است از:
- ارسال خبرنامهها
- پیشنهادهای تخفیفی و فروش ویژه
- پیامهای یادآوری مانند سبد خرید رها شده
تبلیغات در شبکههای اجتماعی
اگر مشتریان هدف شما از قشر جوان، عام و هر صنف و مشاغلی هستند، شبکه های اجتماعی نظیر روبیکا، اینستاگرام مناسب است. اگر هم مشاغل خاصی از شما خرید انجام می دهند می توانید در گروه ها و کانالهای تخصصی آنها تبلیغات کنید.
اینستاگرام و تلگرام: برگزاری کمپینها و مسابقات
استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ
تبلیغات هدفمند با توجه به مخاطبان
چنانچه به دنبال یک روش موثر تر هستید می توانید از روش ارسال پیامک منطقه ای به مشاغل و اصناف گوناگون که لیست شماره موبایل آن ها در پنل پیامکی قرار گرفته است استفاده کنید..
همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
با استفاده از بازاریابان و سایتهای دیگر، میتوانید فروش خود را افزایش دهید. در این روش، به بازاریابان به ازای فروش کمیسیون پرداخت میکنید. همکاری در فروش به این گونه است که شما می توانید به افرادی که محصولات شما را می فروشند، درصدی از سود خود را به آنها دهید.
در سایت و فروشگاه خود برای آنها یک پنل مدیریت بسازید و امکانات اختصاصی برای آنها بسازید.
تبلیغات بنری
نمایش بنرهای تبلیغاتی در سایتهای پرترافیک میتواند بازدید سایت شما را افزایش دهد. استفاده از تایمرهای تخفیفی برای ایجاد حس فوریت در بنر ها باعث می شود کاربر ترغیب شود تا روی بنر شما کلیک کند و وارد سایت شما شود.
نکات پایانی + جدول مقایسه
روش تبلیغاتی | تعریف مختصر | هزینه | سرعت نتیجهگیری | هدفمندی | تعامل با مشتری | اثربخشی بلندمدت |
تبلیغات کلیکی (PPC) | تبلیغات مبتنی بر کلیک کاربر، در پلتفرمهایی مانند گوگل یا بنرها. | متوسط تا بالا | سریع | بالا | کم | متوسط |
تبلیغات پیامکی | ارسال پیامک تبلیغاتی به مخاطبان هدف. | کم تا متوسط | سریع | بسیار بالا | متوسط | پایین |
بازاریابی محتوا | تولید و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط برای جذب و نگهداشت مخاطبان. | متوسط تا بالا | کند | متوسط تا بالا | بالا | بسیار بالا |
SEO | بهینهسازی محتوا و سایت برای رتبهگیری بهتر در نتایج جستجو. | کم تا متوسط | کند | بالا | کم | بسیار بالا |
ایمیل مارکتینگ | ارسال ایمیلهای هدفمند به مخاطبان با هدف تعامل و تبدیل. | کم | متوسط | بالا | بالا | بالا |
تبلیغات در شبکههای اجتماعی | استفاده از پلتفرمهای اجتماعی برای تبلیغات و ارتباط با مخاطبان هدف. | کم تا بالا | متوسط | بالا | بسیار بالا | متوسط |
همکاری در فروش | پرداخت کمیسیون به شرکای فروش برای تبلیغ محصولات/خدمات. | کم تا متوسط | متوسط | بالا | متوسط | متوسط |
تبلیغات بنری | نمایش تبلیغات تصویری یا متنی در وبسایتها یا اپلیکیشنها. | متوسط تا بالا | سریع | متوسط | کم | پایین |
برای موفقیت در تبلیغات آنلاین، مهم است که از ترکیب چند روش استفاده کنید و نتایج آنها را بهطور منظم تحلیل کنید. انتخاب روشهای مناسب بر اساس مخاطبان هدف و بودجه میتواند تاثیر زیادی در رشد فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد.