پروژه جدید نظامی چین، ساخت یک هواپیمای بال‌ قیچی برای حمل پهپادهای انتحاری است


۲۹ اوت ۱۴۰۴ در ۰۹:۲۳

یک تیم تحقیقاتی چینی در تلاش است تا الگویی از قیچی را برای حمل هواپیماهای بدون سرنشین خودکشی تولید کند.

مهندسان چینی در حال تولید هواپیمای ویژه هستند که از مفهوم قیچی خارج می شوند. در اوایل دهه ۱۹۴۰ ، این پروژه شامل یک بال بود که می تواند مانند تیغه قیچی در اطراف بدن بچرخد. در این بخش از اخبار گجت به ما بپیوندید تا به پروژه جدید مهندس چینی نگاهی بیندازید.

پروژه بال قیچی برای هواپیماهای بدون سرنشین

در چنین هواپیماهایی و با سرعت کم پرواز ، بال به طور عادی بیرون می آید تا امکان پرواز هواپیما به زمین را برای زمین فراهم کند. با سرعت زیاد ، بال می چرخد ، و این ادامه می یابد تا زمانی که اساساً با بدن ترکیب شود.

هواپیماها معمولاً باید بین طرح های مناسب برای بلند کردن کم ارتفاع (بالهای بزرگ و گسترده برای نیروی آسانسور) و طرح های ایده آل برای پرواز پر از سرعت (بالهای باریک و دراز برای کاهش نیروی پس از نیروی) انتخاب کنند.

طرح های دیگر ، مانند F-14 و Tornadow در انگلستان ، سعی می کنند با چرخاندن هر دو بال ، هر دو را انجام دهند ، اما به مکانیسم های سنگین و پیچیده نیاز دارد. از طرف دیگر ، بال قیچی می تواند مهندس بیشتری باشد ، زیرا تنها یک بال بزرگ می چرخد.

بال قیچی مشکلات ذاتی خود را دارد که می تواند در گذشته به کابوس های پایدار تشبیه شود. برای حل این مشکل ، تیمی از محققان چینی موفق به ترکیب فناوری های مدرن مانند ابر رایانه ها و هوش مصنوعی (AI) شدند.

از این فناوری ها برای مدل سازی و پیش بینی جریان هوا در اطراف هواپیما در هنگام پرواز استفاده می شود. همچنین باید گفته شد که این طرح مواد و سنسورهای هوشمند را برای مدیریت فشارهای شدید که چنین هواپیما تجربه می کند ، ادغام می کند.

براساس گزارش ها ، این طرح شامل ترکیبی از توپ ، دم و سطوح فعال برای حفظ ثبات هنگام حرکت بال است.

پروژه بال قیچی برای حمل هواپیماهای بدون سرنشین - 2

این هواپیمای بال قیچی جدید فقط یک پروژه تحقیقاتی نیست و در صورت موفقیت ، از پتانسیل هنرهای رزمی قابل توجهی برخوردار است.

به عنوان مثال ، این هواپیما می تواند به عنوان پایه ای برای نوع جدیدی از حامل پهپاد استفاده شود که می تواند به ۵ ماچ (۶۰۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد و در نزدیکی فضا (۳۰ کیلومتر از زمین) پرواز کند.

قیچی به طور بالقوه می تواند ۱۶ تا ۱۸ پهپاد اتوماتیک را برای حملات گروهی به مراکز رادار ، ارتباطی و فرماندهی حمل کند. از نظر تئوری ، واضح است که هواپیما قبل از واکنش دفاعی یک هواپیمای بدون سرنشین را در پشت خطوط دشمن رها می کند و سپس به پایگاه باز می گردد.

در حالی که چنین چیزی جذاب به نظر می رسد ، مهندسان چینی با موانع بزرگی روبرو هستند. به عنوان مثال ، محور بال باید در برابر بارهای خم ، گشتاور و ارتعاش مقاومت کند.

دمای بیرونی هواپیما با سرعت ۵ ماخ از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد فراتر می رود ، در حالی که محور داخلی باید خنک تر بماند. این اختلاف دما می تواند باعث گسترش دیفرانسیل ، آسیب به روغن ها یا افزایش خطر ترک خوردگی شود. خستگی می تواند منجر به خرابی فاجعه بار در پروازهای مداوم شود.

یک کارشناس حمل و نقل هوایی در مصاحبه با یکی از مجلات گفت که آنها به چندین سیستم پشتیبان ، نظارت بر فشار در زمان واقعی ، تشخیص سطح میکروسکوپ و مکانیسم های قفل ایمن نیاز دارند تا در صورت بروز هرگونه مشکل ، بالها را در وضعیت پایدار نگه دارند.

اگر تیم تحقیقاتی بتواند مشکلات را حل کند ، این نشان دهنده احیای ایده ای است که از زمان خود جلوتر است ، اما توسط فناوری گذشته محدود بود.