تبلیغات Pluribus در یخچال سامسونگ باعث شد زنی به نام کارول دچار حمله عصبی شود. پیام “ما متأسفیم که باعث مزاحمت شما کارول شدیم” او را به بیمارستان فرستاد.
در یکی از عجیب ترین اتفاقات دنیای فناوری، نمایش یک تبلیغ هوشمند بر روی صفحه نمایش یخچال سامسونگ منجر به بستری شدن زنی در بخش روانپزشکی یک بیمارستان شد. ماجرا از این قرار است که زنی به نام «کارول» که سابقه بیماری اسکیزوفرنی دارد، با دیدن پیام خاصی بر روی صفحه نمایش یخچال خود دچار توهم شدید شد.
این تبلیغ مربوط به سری جدید علمی تخیلی اپل تی وی پلاس به نام می باشد پلوریباس با جمله ترسناک “ما متاسفیم که ناراحتت کردیم کارول” روی صفحه ظاهر شد. از قضا نام شخصیت اصلی این سریال نیز کارول است و همین تشابه نام باعث شد بیمار فکر کند که یخچال هوشمند مستقیما با او صحبت می کند و او را هدف قرار داده است.
فناوری در برابر سلامت روان؟

پس از بردن او به بیمارستان، خانواده این زن متوجه شدند که این پیام فقط یک تبلیغ هدفمند بوده که به طور اتفاقی با نام واقعی کاربر مطابقت دارد. این حادثه موجی از انتقادات را به دلیل سیاست سامسونگ مبنی بر اجبار تبلیغات بر روی لوازم خانگی گرانقیمت برانگیخته است.
بسیاری از کاربران بر این باورند که نفوذ تبلیغات به خصوصی ترین فضاهای خانه، بدون امکان غیرفعال شدن کامل، می تواند عواقب غیر قابل پیش بینی داشته باشد. سامسونگ هنوز پاسخ رسمی به این اتفاق نداده است اما این اتفاق زنگ خطری جدی برای حفظ حریم خصوصی و سلامت روان در عصر خانه های هوشمند است.