ویوو با هدست ویژن اکسپلورر ادیشن وارد دنیای واقعیت ترکیبی شد


۳۱ اوت ۱۴۰۴ در ۱۰:۴۱

Vivo با معرفی هدست Vision Explorer Edition وارد دنیای واقعیت ترکیبی شده است. این هدست پایین تر و پایین تر از Vision Pro Apple است.

Vivo از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود (MR) به نام Vision Explorer Edition رونمایی کرد. این محصول آغاز حضور Vivo در MR Arena است.

مشخصات فنی هدست Explorer Vision Vision

آنچه توجه بیشتری را به خود جلب می کند ، وزن بسیار کم این دستگاه است که فقط ۳۹۸ گرم وزن دارد. برای مقایسه ، هدست Apple Vision Pro بیش از ۶۰۰ گرم وزن دارد ، بنابراین Vivo توانسته است اختلاف وزن قابل توجهی ایجاد کند. این نتیجه با استفاده از یک طرح دو قسمت و استفاده از آلیاژ منیزیم حاصل می شود که هم قدرت و هم سبکی را فراهم می کند.

ابعاد هدست نیز جمع و جور است و دارای ارتفاع ۸۳ میلی متر و ضخامت ۴۰ میلی متر است. برای راحتی کاربر ، Vivo اقداماتی مانند ماسک های قابل تنظیم صورت ، انواع لنت های کف و یک تسمه دوگانه با مکانیسم جداسازی سریع را برای تنظیم آسان ارائه می دهد.

در بخش نمایش ، هدست مجهز به دو صفحه OLED 8K است که وضوح ۳۸۴۰ x 3552 پیکسل را برای هر چشم ارائه می دهد. بازتولید رنگ در بالا است و پوشش رنگی ۹۴ ٪ DCI-P3 با دقت رنگ بالایی ارائه شده است. هر هدست در کارخانه کالیبره شده است تا نور و رنگ در هر دو چشم نور شود. برای کسانی که عینک دارند ، لنزهای نوری مغناطیسی اجازه می دهند تا از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه بدون افت کیفیت تصویر ، تعداد چشم را اصلاح کند.

Vivo Vision Explorer Edition با تراشه جدید Snapdragon +XR2 Qualcomm کار می کند ، که طبق گفته Vivo ، ۲.۵ برابر عملکرد بهتر از نسل قبلی را ارائه می دهد. این شرکت یک رابط کاربری اختصاصی Originos Vision ایجاد کرده است که ویژگی هایی از قبیل تماشای فیلم غوطه وری ، رله سه بعدی و پیکربندی چند عیار را برای کارهای چند وظیفه ای امکان پذیر می کند.

این هدست سرعت بسیار بالایی دارد ، زیرا تنها ۱۳ میلی ثانیه از فیلم کامل را به تأخیر می اندازد و باعث می شود انتقال بین دنیای واقعی و مجازی کاملاً طبیعی باشد. برای تعامل کاربر ، سیستم ردیابی چشم با ۱.۵ درجه سانتیگراد و حرکات دست در ۲۶ درجه آزادی و از محدوده عمودی ۱۷۵ درجه استفاده می شود تا کنترل طبیعی از طریق چشم و دست را فراهم کند.

از نظر محتوا ، Vivo تجربیات منحصر به فردی مانند Drum Master و Little V’s Sravel را آماده کرده است. همچنین همکاری هایی با شرکت هایی مانند MIGU برای محتوای ورزشی و سازگاری با رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند برای پخش بی سیم وجود دارد. علاوه بر این ، یک ویژگی تیراندازی فضایی که برای استفاده از تلفن های Vivo و IQOO طراحی شده است.

قیمت و زمان عرضه

نکته مهم این است که خرید مستقیم این هدست امکان پذیر نیست. از امروز ، Vivo ایستگاه های نمایش را در ۱۲ فروشگاه مجاز در شهرهای بزرگ چین مانند پکن و شنژن تنظیم می کند و سپس به تدریج مکان های بیشتری را اضافه می کند. هدف این است که ابتدا هدست را به طور عملی تجربه کنید.

با توجه به قیمت ، این اعلامیه هنوز اعلام نشده است ، اما مدیران Vivo خاطرنشان کرده اند که احتمالاً با قیمت حدود ۱،۳۹۵ دلار یا کمتر در دسترس خواهد بود. استراتژی Vivo این بوده است که به جای اضافه کردن تمام ویژگی های ممکن ، آن را بر روی اثربخشی سبک تر و هزینه تر متمرکز کرده است. باید دید که کاربران مستقیماً از آن استفاده می کنند ، آیا این خط مشی نتیجه خوبی خواهد داشت.