ضروری‌ترین لوازم جانبی برای گلکسی A55مطالعه '۶۲۱ دقیقه پیش


گلکسی A55 قطعاً یکی از گوشی‌های پرفروش‌ سامسونگ در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. برای قبول این ادعا کافی است نگاهی به خانواده‌ی A55 بیندازید. گلکسی A52 و گلکسی A53 و گلکسی A54 همگی جزو گوشی‌های پرفروش به‌حساب می‌آیند و تردیدی نیست که گلکسی A55 هم با‌توجه‌به پیشرفت‌های نسبی‌اش در‌مقایسه‌با نسل قبل و به‌لطف پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت سامسونگ، می‌تواند به فهرست پرفروش‌های این شرکت کُره‌ای اضافه شود.

معمولاً کاربران گوشی‌های هوشمند پس از خرید هر دستگاه، سراغ خرید مجموعه‌ای از تجهیزات جانبی نیز می‌روند تا تجربه استفاده از گوشی را برای خود بهینه‌تر کنند. ازجمله لوازم جانبی پرفروش و پرطرفدار بین کاربران می‌توان به گلس، کاور محافظ، کیس و شارژر گوشی‌های جدید سامسونگ اشاره کرد.

نکته‌ی مثبت درباره بازار لوازم جانبی که می‌تواند در‌عین‌حال یکی از ضعف‌های آن هم باشد، انبوه لوازمی است که برای هر گوشی فروخته می‌شوند. تعداد زیاد این تجهیزات از یک سو حق انتخاب بسیار متنوع و گسترده‌ای در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد و از سوی دیگر، ممکن است باعث سردرگمی در انتخاب بهترین محصول ممکن شود.

اگر به‌تازگی گلکسی A55 را به‌عنوان گوشی جدید خود خریده‌اید یا قصد دارید به‌زودی آن را به سبد خریدتان اضافه کنید، در این مقاله می‌توانید تعدادی از لوازم جانبی مهم‌ و ضروری‌ مخصوص این گوشی را مشاهده کنید.

شارژر دیواری ۲۵ وات سامسونگ

مطابق انتظار، ازآنجاکه سامسونگ در سال‌های اخیر شارژر را از بسته‌بندی گوشی‌هایش حذف کرده و حتی در مدل‌های میان‌رده هم از آن خبری نیست، اولین خرید لوازم جانبی شما برای گلکسی A55 باید به شارژر اختصاص پیدا کند.

هنگام خرید شارژر باید به نمونه‌های متفرقه از برندهای گم‌نام چینی و شارژرهای تقلبی با لوگو جعلی سامسونگ دقت کنید. استفاده از شارژر تقبلی بی‌شک علاوه‌بر تحمیل هزینه‌ زیاد به شما، باعث خرابی گوشی و باتری آن نیز خواهد شد. در‌نتیجه، باید به‌سراغ شارژر اصل بروید.

شارژر دیواری بیسوس مدل Compact Quick 30w

شارژر بیسوس کامپکت کوییک ۳۰ وات

در‌صورتی‌که قصد دارید از برندهایی غیر از سامسونگ شارژر تهیه کنید، چند گزینه معتبر دردسترس شما خواهد بود. یکی از این برندها بیسوس است که در بین کاربران ایرانی کاملاً شناخته‌شده به‌حساب می‌آید. شارژر مدل Compact Quick این شرکت توان ۳۰ وات را برای شما فراهم می‌کند که بیشتر از مقدار موردنیازتان خواهد بود. اصلی‌ترین ویژگی این شارژر داشتن دو خروجی USB-A درکنار یک خروجی USB-C است. بدین‌ترتیب، می‌توانید سه دستگاه را هم‌زمان شارژ کنید. نکته دیگر اینکه با‌توجه‌به استفاده از دوشاخه EU، به استفاده از تبدیل هم نیازی نخواهید داشت.

شارژر دیواری ۳۰ واتی انکر ۵۱۱ مدل Nano 3

شارژر انکر ۵۱۱ مدل نانو ۳

شارژر انکر ۵۱۱ مدل Nano 3‌ از تکنولوژی جدید GaN استفاده می‌کند که باعث شده است تا ابعاد شارژر به‌مراتب کوچک‌تر از شارژرهای رایج موجود در بازار (دقیقاً ۷۰ درصد کوچک‌تر از شارژر ۳۰ وات معمولی) باشد. انکر در این شارژرها از تکنولوژی انحصاری جدیدی به نام ActiveShield 2.0 استفاده می‌کند که در هر ۲۴ ساعت دمای دستگاه را ۳ میلیون بار اندازه‌گیری و از آسیب دیدن شارژر و باتری گوشی جلوگیری می‌کند.

محافظ صفحه‌نمایش شفاف تکنو مدل HyGEL

روکش محافظ شیشه تکنو hygel برای گلکسی A55

صفحه‌نمایش گلکسی A55 با‌توجه‌به استفاده از محافظ گوریلاگلس ویکتوس پلاس، مقاومت بسیار خوبی در‌برابر خط‌و‌خش‌های احتمالی ناشی از قرارگرفتن در مجاورت کلید و سکه دارد. بااین‌حال، تعداد زیادی از کاربران ترجیح می‌دهند تا ریسک نکنند و از روکش هم برای محافظت بیشتر از صفحه‌نمایش استفاده کنند.

روکش‌های محافظ صفحه‌نمایش در انواع بسیار زیادی در بازار وجود دارند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به گلس‌‌‌های شیشه‌ای اشاره کرد. بااین‌همه، این نوع از محافظ‌ها در‌برابر ضربه بسیار حساس هستند. درعوض، محافظ‌هایی مانند HyGEL طبق گفته شرکت سازنده هیدروژلی (به‌معنی وجود ژلاتین در لایه‌های میانی برای کاهش اثر ضربه) است و علاوه‌بر انعطاف‌پذیر‌بودن، دربرابر خراش‌های رایج هم مقاومت مناسبی از خود نشان می‌دهند.

محافظ پشت گوشی شفاف هوکو مدل HyGEL

محافظ بدنه پشتی هوکو برای گلکسی A55

بیشتر کاربران برای محافظت کامل‌تر از گوشی، از کیس استفاده می‌کنند؛ اما اگر انسان ریسک‌پذیری هستید و قصد دارید همیشه زیبایی طراحی گوشی را تحسین کنید، می‌توانید سراغ روکش محافظ برای بدنه‌ی پشتی گوشی بروید.

محافظت پشت گوشی HyGEL نیز مانند محافظ صفحه‌، هیدروژلی بوده و از TPU‌ساخته شده است. نکته‌ی مثبت درباره‌ی این محافظ شفاف‌بودن و نیز ضخامت بسیار کمش است که باعث می‌شوند تا تغییری در تجربه‌ی در دست گرفتن گوشی احساس نکنید و در‌عوض، با اعتماد‌به‌نفس بیشتری بتوانید کیس‌ها را کنار بگذارید.

در بسیاری از مواقع، خرید لوازم جانبی تابع سلیقه‌ی کاربران است و نمی‌توان برای همه از نسخه‌ای یکسان استفاده کرد. این نکته به‌خصوص در زمان خرید کاور و کیس نمود بیشتری دارد. بااین‌حال، تلاش کرده‌ایم که در این فهرست، باکیفیت‌ترین نمونه‌های دارای قیمتی منطقی انتخاب شوند؛ به‌همین‌دلیل، برای کاورها یک نمونه شفاف و یک نمونه با استحکام بسیار زیاد معرفی شده‌اند.

کاور سامورایی مدل PURE

کاور شفاف سامورایی مدل pure برای گلکسی a55

بسیاری از کاربران تمایل ندارند طراحی پشت گوشی را که احتمالاً اصلی‌ترین وجه متمایزکننده‌ی گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آیند، با کیسی ضخیم بپوشانند؛ اما در‌عین‌حال از آسیب‌دیدن بدنه‌ی دستگاه براثر سقوط از ارتفاع و برخورد با سطوح مختلف هم می‌ترسند. در این شرایط، کاوری با بدنه‌ی شفاف می‌تواند چاره‌ی کار باشد.

کاورهای شفاف هم انواع مختلفی دارند. نمونه‌های ژلاتینی ساده‌ترین مدل‌ها به‌شمار می‌روند که مقاومت نسبتاً کمتری دربرابر ضربه و سقوط دارند. درمقابل، کاورهای TPU احتمالاً گزینه‌های بهتری خواهند بود. کاور سامورایی مدل PURE قاب پشتی و تمامی لبه‌های دستگاه را می‌پوشاند و از کلیدهای فیزیکی گوشی هم محافظت می‌کند. این کاور در لبه‌های صفحه‌نمایش و اطراف لنزهای دوربین برجسته‌تر است تا برای این بخش‌ها محافظت بیشتری ایجاد کنند. به‌گفته‌ی شرکت سازنده، گوشه‌های این کاور به‌صورت ویژه تقویت شده‌اند تا در زمان سقوط گوشی و برخورد این بخش‌ها به زمین، اتفاق ناگواری برای دستگاه رخ ندهد.

کاور نیلکین مدل Super Frosted Shield Pro

کاور نیلکین سوپر فراستد شیلد برای گلکسی A55

درنهایت، اگر قصد دارید بیشترین محافظت ممکن را از گوشی به‌عمل آورید و مشکلی با تغییر ظاهر گوشی و مخفی‌شدن طراحی بدنه‌ی پشتی یا افزایش جزئی ضخامت دستگاه ندارید، باید سراغ کاور مقاوم نیلکین از سری Super Frosted Shield Pro بروید.

برند نیلکین یکی از تولیدکنندگان معتبر لوازم جانبی گوشی به‌شمار می‌رود و در‌زمینه‌ی ساخت کاور و کیس‌های مقاوم هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کاورهای سری Super Frosted Shield Pro این شرکت از جنس پلی‌‌کربنات ساخته شده‌اند و مدل مخصوص گلکسی A55 تقریباً ۳۰ گرم وزن دارد. این کاور در‌برابر هر‌گونه خط‌و‌خش و ضربه کاملاً مقاوم است. داشتن بخش محافظ برای کلیدهای فیزیکی، گوشه‌های تقویت‌شده و برآمدگی جزئی اطراف صفحه‌نمایش و دوربین‌ها، ازجمله ویژگی‌های اصلی این کاور محسوب می‌شوند.