نصب پرستاشاپ بر روی هاست سی پنل و دایرکت ادمین


اگر به دنبال نحوه نصب پرستاشاپ روی هاست هستید، به جای درستی آمده اید. با میلیون ها دانلود و هزاران فروشگاه، آموزش نصب پرستاشاپ همیشه درخواست می شود. خوشبختانه، منابع زیادی به صورت آنلاین برای کمک به نصب پرستاشاپ وجود دارد. در این مقاله راهنمای جامع نصب پرستاشاپ بر روی هاست را ارائه خواهیم کرد. می توانید آن را از طریق نصب کننده های یک کلیکی که توسط ارائه دهندگان هاست مختلف ارائه می شود نصب کنید، یا می توانید آن را به صورت دستی از طریق MySQL و FTP نصب کنید. در این مقاله شما را با نصب پرستاشاپ بر روی سی پنل و دایرکت ادمین آشنا می کنیم.

پرستاشاپ چیست؟

پرستاشاپ این شرکت که در سال ۲۰۱۱ در پاریس تأسیس شد، ادعا می کند که یک پلت فرم تجارت الکترونیک پیشرو در اروپا و آمریکای لاتین است. به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای متن باز، اگر یک هاست بخرید و پرستاشاپ را روی آن نصب کنید، از تمام زیرساخت های اولیه مراقبت می کند، اما همچنان به شما اجازه می دهد تا تقریباً همه چیز را آزادانه برای وب سایت خود سفارشی کنید. پرستاشاپ روی هاست لینوکس نصب شده است. اینجا را کلیک کنید تا بدانید هاست چیست.

در اینجا خلاصه ای سریع از نقاط قوت پرستاشاپ آورده شده است:

  • مجموعه ای از بیش از ۳۲۰۰ قالب که بسیار قابل تنظیم، کاملا واکنش گرا و سئو بهینه شده است.
  • یک سیستم مدیریت موجودی که به شما در مدیریت محصولات، سفارشات، سهام و مشتریان کمک می کند.
  • بیش از ۳۰۰۰ ماژول در بازار پرستاشاپ موجود است که به بازرگانان کمک می کند فروشگاه های آنلاین را سفارشی کنند، ترافیک را افزایش دهند، نرخ تبدیل را بهبود بخشند، وفاداری مشتری را ایجاد کنند و موارد دیگر.
  • ویژگی های بازاریابی شگفت انگیز مانند بهینه سازی سئو، ارائه کوپن های تخفیف، پیشنهادات ویژه، بازاریابی ایمیلی.
  • مجموعه ای از ۲۵۰ گزینه برای درگاه های پرداخت از ارائه دهندگان شخص ثالث مانند Discover Global، Amazon Pay، Authorize.Net و غیره.

برای اطلاعات بیشتر مقاله پرستاشاپ چیست؟

نحوه نصب پرستاشاپ در سی پنل

اولین قدم دانلود پرستاشاپ است

برای شروع، به وب سایت پرستاشاپ بروید تا نسخه مورد نظر خود را دانلود کنید. در حال حاضر آخرین نسخه پرستاشاپ ۱.۷.۷.۴ است. برای این کار کافیست ایمیل خود را وارد کرده و روی «دانلود» کلیک کنید، سپس یک فایل Zip دریافت خواهید کرد. آن را اکسترکت کنید سپس این فایل ها را خواهید داشت.

دانلود پرستاشاپ

مرحله دوم آپلود در سی پنل است

در مرحله بعد، باید PrestaShop را با استفاده از cPanel در پوشه ریشه خود آپلود کنید. برای اینکه بدانید cpanel چیست، اینجا را کلیک کنید.

برای این کار ابتدا وارد cPanel خود شوید. دو راه برای دسترسی به سی پنل وجود دارد:

  • به آدرس http//yourdomain.com:2082/2083 بروید و به جای دامنه خود، نام دامنه خود را وارد کنید.
  • به آدرس http//yourdomain.com/cpanel بروید و نام دامنه خود را به جای yourdomain وارد کنید.

سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. اکنون می توانید فایل فشرده پرستاشاپ را در وب سرور خود آپلود کنید. ابتدا از سی پنل خود به File Manager بروید.

در این مرحله باید به دامنه خود دسترسی داشته باشید، برای این کار روی پوشه public_html کلیک کنید

مطمئن شوید که این دایرکتوری فقط حاوی پوشه cgi-bin است. اگر چیز دیگری در اینجا ذخیره شده است، آن را حذف کنید تا مطمئن شوید که این پوشه خالی است. سپس روی آپلود در بالای صفحه کلیک کنید.

در سی پنل آپلود کنید

سپس پرستاشاپ (فایل فشرده) را از سیستم خود به این قسمت بکشید و رها کنید یا بر روی انتخاب فایل کلیک کنید تا فایل پرستاشاپ اضافه شود.

پس از تکمیل فرآیند آپلود، برای رفتن به داشبورد cPanel، برگردید. سپس فایل فشرده پرستاشاپ را از حالت فشرده خارج کنید.

تکمیل فرآیند آپلود در سی پنل

مرحله سوم ایجاد پایگاه داده است

از داشبورد cPanel، به MySQL Database Wizard بروید.

یک پایگاه داده ایجاد کنید

در مرحله بعد، با وارد کردن نام پایگاه داده، رمز عبور و تایید مجدد آن، ایجاد پایگاه داده جدید خود را شروع کنید. سپس بر روی Create User کلیک کنید.

نام پایگاه داده را وارد کنید

اکنون، باید تصمیم بگیرید که کاربر چه مجوزهایی خواهد داشت.

چک باکس ها را برای مجوزهایی که می خواهید به کاربر اعطا کنید انتخاب کنید یا ALL PRIVILEGES را انتخاب کنید. پس از اتمام، روی Next کلیک کنید.

برای تکمیل فرآیند روی Return کلیک کنید. اکنون یک پایگاه داده کاملاً جدید برای وب سایت خود دارید. حالا به مرحله بعد بروید و پرستاشاپ را نصب کنید.

مرحله چهارم نصب پرستاشاپ است

اکنون، شما یک پایگاه داده جدید دارید که پرستاشاپ به درستی روی سرور خود قرار داده شده است، زمان شروع نصب پرستاشاپ است.

ابتدا برای دریافت Installation Assistant به آدرس وب سایت خود بازگردید. برای نصب موفقیت آمیز پرستاشاپ، مرحله بعدی را طی خواهید کرد.

مرحله پنجم نصب پرستاشاپ است

برای نصب در مرحله اول، زبان خود را از لیست کشویی انتخاب کنید، سپس روی “بعدی” کلیک کنید.

کادر “من با شرایط و ضوابط بالا موافقم” را علامت بزنید و سپس روی “بعدی” کلیک کنید.شرایط و ضوابط نصب پرستاشاپ

تنظیمات PHP و مجوزهای دایرکتوری را بررسی کنید. اگر با مشکلی مواجه شدید، لطفاً برای راهنمایی بیشتر با ارائه دهنده هاست یا Webcode خود تماس بگیرید. سپس در صفحه بعد اطلاعات ذخیره شده را وارد کرده و اطلاعات مورد نیاز فروشگاه خود را وارد کرده و روی «بعدی» کلیک کنید.

بررسی مجوزهای دایرکتوری در پنل مدیریت پرستاشاپ

اکنون اطلاعات پایگاه داده خود را که ایجاد کرده اید وارد کنید. برای اتصال به پایگاه داده خود، اکنون روی Test your database connection کلیک کنید.

اتصال به پایگاه داده در نصب Prestashop

بر روی گزینه بعدی کلیک کنید و منتظر بمانید تا مراحل نصب به پایان برسد. نصب ممکن است چند دقیقه طول بکشد. پس از اتمام نصب، باید دایرکتوری نصب پرستاشاپ را باز کرده و پوشه نصب را حذف کنید تا امنیت فروشگاه خود بهبود یابد.

از این پس، هم بر ظاهر و هم بر تنظیمات فروشگاه الکترونیکی خود کنترل کامل دارید. با بازگشت به وب سایت خود، پرستاشاپ از شما می خواهد که با یک URL جدید به فروشگاه خود دسترسی داشته باشید.

برای راه اندازی یک پرستاشاپ جدید، باید نام پوشه مدیریت را به URL جدیدی که در مرحله قبل ظاهر شد اضافه کنید.

حالا به پنل مدیریت پرستاشاپ برگردید، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را برای ورود وارد کنید.

آدرس ایمیل و رمز عبور را در پنل مدیریت پرستاشاپ وارد کنید

نحوه نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین

اولین قدم دانلود پرستاشاپ است

پرستاشاپ را دانلود کنید

آخرین بسته نصبی پرستاشاپ را از صفحه دانلود رسمی دانلود کنید. بسته را به صورت محلی در رایانه خود از حالت فشرده خارج کنید.

برای انجام این کار، لطفاً از هر نرم افزار استخراج برای باز کردن فشرده استفاده کنید. به عنوان مثال، Winzip، Winrar، ۷Zip (ویندوز) یا Keka، Archive Utility (macOS) و…

مرحله دوم آپلود در سرور است

روی سرور آپلود کنید

پوشه استخراج شده را که حاوی بسته نصب یعنی فایل prestashop.zip است باز کنید. این فایل را از طریق مدیر فایل DirectAdmin یا با استفاده از سرویس گیرنده FTP در وب سرور آپلود کنید. برای اینکه بدانید دایرکت ادمین چیست، اینجا را کلیک کنید.

توجه داشته باشید که بسته نصبی باید در پوشه public_html قرار داشته باشد.

مرحله سوم ایجاد پایگاه داده است

یک پایگاه داده ایجاد کنید

به محض اینکه فایل ها در سرور شما آپلود شدند، باید یک پایگاه داده ایجاد کنید تا تنظیمات را طبق روش قبلی از طریق جادوگر اجرا کنید.

اگر از دایرکت ادمین استفاده می کنید، می توانید به راحتی این کار را از پایگاه داده MySQL، مشابه روش قبلی انجام دهید.

مرحله چهارم نصب وردپرس است

مشابه روش قبلی، در یک مرورگر به نام دامنه خود بروید (یعنی Go to و Wizard یک اسکریپت نصب را اجرا می کند تا شما را در مراحل راه اندازی راهنمایی کند. در این مرحله از شما خواسته می شود زبان مورد نظر خود را برای فروشگاه خود انتخاب کنید. .

در صفحه اول تنظیمات زبان است. زبان نصب کننده را انتخاب کنید، سپس روی دکمه “بعدی” کلیک کنید.

با این کار زبان پیش فرض نصب پرستاشاپ شما نیز تنظیم می شود. اما زبان های دیگر نیز برای استفاده در آینده در دسترس شما خواهد بود.

از آنجایی که پرستاشاپ رایگان است و تحت مجموعه خاصی از مجوزهای منبع باز توزیع می شود. شرایط و ضوابط را بخوانید و موافقت خود را با شرایط و ضوابط انتخاب کنید.

شرایط و ضوابط

مرحله بعدی این است که تمام پارامترهای سرور را بررسی کنید و بررسی کنید که تمام سیستم مورد نیاز برای نصب فروشگاه شما برآورده شده است و جادوگر نصب شروع به نصب PrestaShop می کند.

سپس در مرحله آخر، می توانید سفارشی سازی فروشگاه خود را شروع کنید. به سایت خود یک نام بدهید، فعالیت اصلی آن و اطلاعات شخصی مالک و… را مشخص کنید.

آیا مرحله دوم را به یاد دارید؟ تمام فیلدها را با جزئیات اتصال پایگاه داده پر کنید:

آدرس سرور پایگاه داده

نام پایگاه داده

ورود به سیستم (کاربر پایگاه داده)

رمز عبور (رمز پایگاه داده)

پیشوند جدول (پیوند جدول نیز می تواند بدون تغییر باقی بماند)

پیکربندی سیستم – نصب Prestashop

خوب، اکنون اتصال خود را به سرور پایگاه داده با اطلاعات پایگاه داده بالا تست کنید.

پس از اتمام، روی دکمه Next کلیک کنید تا نصب ادامه یابد. ممکن است چند دقیقه طول بکشد – لطفا صبور باشید و مرورگر خود را نبندید.

جادوگر جداول لازم را ایجاد می کند و تنظیمات فروشگاه را نهایی می کند و فایل پیکربندی شما را به روز می کند. صفحه ای را خواهید دید که چیزی شبیه به این است:

راه اندازی نهایی فروشگاه در پرستاشاپ

مرحله پنجم ورود به پرستاشاپ

یک مرورگر وب باز کنید و نام دامنه/آدرس IP خود را وارد کنید. همانطور که مشاهده می کنید پرستاشاپ با موفقیت نصب شده و سایت شما راه اندازی شده است.

لطفاً مطمئن شوید که یک گواهی SSL برای سایت خود دارید، در غیر این صورت هنگام دسترسی به سایت خود هشداری را مشاهده خواهید کرد.

می‌توانید با رفتن به پوشه مدیریتی که نام خود را تغییر داده‌اید، به نسخه پشتیبان Prestashop دسترسی پیدا کنید. در صفحه داشبورد پرستاشاپ، می توانید برخی از تنظیمات اولیه دمو را مشاهده کنید. همچنین ممکن است بخواهید با دانلود افزونه های پرستاشاپ از صفحه پنل مدیریت پرستاشاپ برای بهبود ویژگی ها و سفارشی کردن تم، تغییر فروشگاه خود را شروع کنید.

آخرین کلمه

اگر تصمیم دارید از پرستاشاپ استفاده کنید و به دنبال راه حل انتقال خودکار برای انتقال داده های خود هستید، لطفاً با تیم پشتیبانی Webcode تماس بگیرید، ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.

سوالات متداول

در واقع، پرستاشاپ کاملا رایگان نیست. شما می توانید پرستاشاپ را بدون هزینه ماهانه دانلود و نصب کنید، اما باید برای نام دامنه، سرویس میزبانی و حتی تم ها و ماژول های مورد نیاز برای دریافت یک فروشگاه کامل هزینه کنید.

تا حدودی پرستاشاپ یک CMS است. با CMS پرستاشاپ می توانید تمام محتوای خود را در فروشگاه خود ایجاد، حذف و مدیریت کنید، مانند پست های وبلاگ، توضیحات متا، عناوین، تصاویر و غیره.

شاید کمی باشد، اگر دانش فنی ندارید، توصیه می کنیم از نصب کننده ۱ کلیک استفاده کنید. اکثر شرکت های هاستینگ نصب کننده های ۱ کلیکی دارند و اگر مطمئن نیستید می توانید از ارائه دهنده هاست خود بپرسید.

پرستاشاپ راهنمای ویژه ای در مورد نحوه نصب پرستاشاپ به صورت محلی آماده کرده است. تو می توانی اینجا پیداش کن

شما باید مانند هر فروشگاه دیگری محصولات، دسته بندی ها، روش های پرداخت، روش های ارسال و غیره را راه اندازی کنید. بسیاری از راه‌اندازی‌ها بسیار آسان است، و پس از نصب PrestaShop و ورود به سیستم برای اولین بار، یک تور راهنما وجود دارد که شما را از طریق آن راهنمایی می‌کند.

امتیاز: ۴.۸ از ۹۶۶ رای

منبع:
prestashop.com
Litextension.com
prestasoo.com